usa 09

nu har det nästan gått en vecka sen jag kom hem från staterna på andra sidan, saknar det må jag säga. 

 resan började tidigt den 16 juli, planet gick vid halv 8 från arlanda så vi åkte hemifrån alunda vid halv 5-5 tiden, planet dit gick bra men fy vilken tid allt ska ta, flygresan till New York tog hela 9 och en halv timme.
väl framme i New York, helt fantastiskt stad. mat, shopping och yttligare mer shopping.
sen for vi vidare till Oklahoma City, där kusinerna och faster mimmi bor plus det nya tilskottet Harleigh, världens sötaste unge. du var otroligt saknad babe!!

vädret där nere vad helt otroligt bra, varmt varje dag. hade ett värmerekord på 46 grader, inte alls fel om jag får säga det själv. bada och sola några dagar, och så kommer men hem till sköna sverige inte alls regn och dåligt väder, lyckades få en soldag i öregrund med bästa iaf ;) får jobba på brännan sen så den inte försvinner allt för myket.

blev även utgång några dagar, jag är inte van att dansa så mycket i högklackat. dagen efter hade jag en otroligt träningsvärk i vaderna. haha, men sånt får man leva med. blev även några sena kvällar och upp tidiga mornar, inte helt så fantastiskt,

sista veckan spenderades mest med kusinerna, alex jobbade tyvärr några dagar men på kvällarna var det full rulle kanelbulle.
vi shoppade, shoppade och shoppade kändes det som, vilket resulterades till att jag fick övervikt på min väska hem. hmm, tur att min snälla farfar fixade det så vi fick betala ist för att lägga ut grejorna.

hemresan gick inte som planerat, planet till Houston var försenat vilket resulterades till att vi fick springa i Houston till gaten och vi virrade bort oss så vi hann precis till starten.
när vi väl satt på planet så sov jag hela tiden till New York, väl framme på flygplatsen i New York så var vädret väldigt dåligt så planet var först försenat 1 timme pga av vädret, satt oss på planet och planets motor krånglade, så vi fick sitta på planet i 4 timmar innan vi äntligen var på väg till Sverige,

hem resan tog 18 timmar, alldeles för lång tid.

men det bästa av allt på hem resan var iaf att jag fick en skymt av presidenten Obama på Oklahomas flygplats, lite coolt,

ja det var väl i korta drag min usa-resa, helt klart två underbara veckor.

bilder kommer när min kamera kommer hem, lyckades glömma den inte alls förvånat, malin i ett nötskal..


sötan och faster mimmi,
första dagen hemma hos michelle (kusin)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0